lördag 14 juli 2012

INDUSTRIAL CHIC!

Jag har alltid gillat att mixa olika strukturer och material när jag inreder.
Hård metall, med silkeslent siden, sprött glas och varma textiler, en ljus vit bas som sedan får textila och målade färgexplosioner här och där, blommigt och grafiska mönster. Det gäller att hitta rätt balans.
När jag var i London i höstas gick jag en dag mellan Tube stationerna Monument och upp mot trendiga Spitalsfields via Lime Street och Liverpool street station. Här har byggts massor och jag älskar arkitektur och exteriöra utsmyckningar. Vare sig det är en klassisk ornamenterad byggnad eller mer industriellt som här. Jag inspireras av det!
























I närheten ligger också The Swiss bankbuilding eller The Gherkin som den kallas lokalt.











































Sen råkade jag hamna på upprustade The Leatherhall Market med otrolig utsmyckning.
En gammal saluhall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar