lördag 21 juli 2012

STILLEBEN MED LAMPA & MINNEN

I den engelska staden Bath hittade jag 1989 en stor fyrkantig träklump som någon hade fäst massa vackra gamla typer på som man tryckte med förr. Jag borrade ett hål rakt igenom och gjorde om den till en lampfot, köpte en Ikealampskärm som jag klädde om och numera bor det även en vacker gammal fjärilsbrosch på den som jag fick av mina grannar.



Det här står som nästan ett stilleben på ett gammalt postfackskåp jag har i köket. Bredvid hänger ett gammalt foto från 1907 på min gammelfarfar från hans matbutik med delikatesser som han hade på Karlbergsvägen 51 i Stockholm. Han står där så stolt bland hängande skinkor och annat gott.

Zinklådan är efter min farmor där jag förvarar servetter, men vad farmor använde den till har jag ingen aning om. Pennan är en silver ornamenterad Sheaffer som jag fick som julklapp 1989.
Ramen och tabletterna är från Los Angeles och en affär som heter Z Gallerie som har massa fina grejor och värt att besöka om ni åker dit någon gång. Ligger på 3rd Street Promenade i Santa Monica men finns även på många andra platser i USA.





























2 kommentarer:

  1. Enhorabuena! tus trabajos son preciosos y tu forma de asumir la enfermedad es digna de admiración. Un saludo desde España.

    SvaraRadera
  2. Muchas gracias por tu comentario agradable. Saludos cordiales desde la nevada Suecia. Yo no hablo español, así que espero que la traducción es correcta :-)

    SvaraRadera