lördag 7 juli 2012

TÅRTOR!

Jag gillar att göra tårtor och dekorera fint. Här nedan kommer några jag gjort, moussetårtor mest.



















Detta är en underbar tårta, en riktig favorit med hasselnöt och lakritspulver botten, sen ett lager hemmagjord lemoncurd, på det ett lager citronmousse som har lite mer syra då det är ganska mycket turkisk yougurt blandad med grädde sen har jag dekorrerat med citronmeliss blad och nyponrosor som jag plockar och styckfryser varje år. Även vackert att dekorera sallader med. Bilden ovan visar dekorationen och bilden till höger hur det slutgiltiga resultatet blev efter att jag toppat med en citrongelé och strött lite lakritspulver på samt citronzest.
De 2 tårtorna under denna text är samma tårta men med alternativa dekorationer.



De 2 röda tårtorna är mörk chokladmousse tårtor på sockerkaksbotten och med en tjockt lager hallongelé och färska hallon och blåbär. Också himmelskt god!

En bröllopstårta med hasselnötsbotten, ett lager passionsfruktsmousse, ett lager hallonmousse och ett lager mangomousee toppat med sockerpasta och dekorerat. Den till höger är en hallonmoussetårta med ett mjölkchoklad och ett mörk choklad lager och dekorerat med mörk choklad.


Dessa sista 2 har jag hittat på nätet och lånat bilder från.
En dag ska jag ge mig på liknande tårtor. Min tårtinspiration för tillfället!
Enjoy!

1 kommentar:

  1. Åh tårtan längst ner till höger vill jag att du ger dig på, super häftig!

    SvaraRadera