måndag 27 augusti 2012

RED´N GREEN

Igår var en bra dag! Det regnade och då mår jag som bäst. Då kan jag tvinga mina händer att göra lite mer finmotoriskt pyssel så då blev detta armband till. Jag är reumatiker och allt pyssel jag gör är som att ha boot camp med mina händer. Men jag har skapat med mina händer hela livet så där ligger min personlighet. Så länge jag kan, vissa dagar inte alls, så håller jag på.

Armbandet är gjort med silkesgarn och glaspärlor. Gröna pärlor som även skiftar lite i blå toner och röda vassa droppar i glas istället för nitar och lite aztec mönstrat som är så inne även till hösten.

Yesterday was a good day! It rained and then I feel my best. Then can I force my hands to do some more delicate crafts so this bracelet was made. I' have rheumatism and all crafts I make is like having boot camp with my hands. But I have created with my hands throughout life, which is part of my personality. As long as I can, some days not at all, I'm working on.

The bracelet is made with silk yarn and glass beads. Green beads that also varies little in blue tones and red sharp drops in glass instead of rivets and some aztec pattern that is so popular even this the fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar