onsdag 15 augusti 2012

VOALA PROJECT – MUARE
























Igår började Stockholms kulturfestival och jag tog mig ner till Gustav Adolfs Torg vid Operan och såg Muare - 13 franska akrobater sväva över publiken och göra sina formationer och konster i en surrealistisk mobil konstruktion, ackompanjerade av den franska rockgruppen Duchamp Pilot på den stora uppbyggda scenen. De hade sån positiv energi. Jag ställde mig vid deras start plattform, och de sprang adrenalinfulla runt och high 5:ade oss som stod närmast innan de spände på sig sina stålvajrar och svävade upp i den mörka kvälls himlen.





























Bilderna är inte den bästa kvalitet då jag bara tog dem med mobilkamera utan blixt men man får ett hum. De uppträder även ikväll den 15:e augusti kl 22.00-22.45 ifall du vill gå och se dem. Jag tyckte det var bra och kvällen ljummen.



























Yesterday the Stockholm Cultural festival started and in front of the Opera house and at 
Adolf Fredriks Torg is the built up GAT stage that will have different performances until 
Sunday 19th August. 
Last night I went down and watched the Voala Project’s show Muare which I really enjoyed.  
13 acrobats dangle under a gigantic, surreal mobile construction, a group of parachutists create improbable shapes as they fall far above the surface of the earth. Muare is an unforgettable experience accompanied by the rock group Duchamp Pilot on GAT’s large stage.
If you happen to be in Stockholm they will perform also tonight 15th August. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar