söndag 23 september 2012

KNITTING / STICKNING












































Jag förvarar mina stickor i en bärbar slags förvaringsask som är menat att stoppa 2 st flaskor i att ta med när man går bort. Jag köpte den i USA och inte för att förvara vin i utan för att samla mina stickor i. Praktisk men ändå lite dekorativ. Jag håller på med olika stickprojekt just nu men inget att visa än samt att jag har varit tvungen att samla nya krafter och ny inspiration. Det finns så otroligt mycket olika bloggar och instruktiva filmsnuttar på olika hantverk. Älskar att surfar runt och lägga det i min minnesbank. Jag freestylar när jag själv stickar, har svårt att hitta rätt tålamod för att läsa mönster. Jag lär mig nytt hela tiden, gör misstag men lär från dem. Har inget problem att behöva repa upp eller korrigera, det är så jag lär mig. Det är samma när jag lagar mat, målar etc. Gillar att inte har kontroll över den kreativa processen utan låta den ta mig dit den går.
Här är lite sticklänkar för er som gillar att sticka. http://www.ravelry.com, http://www.purlbee.com, 
Sidorna har väldigt tråkig layout men där finns massa gratis mönster och instruktioner. Sen kan man ju bara söka på "sticka", "virka" eller "knitting", "crochet" på YouTube så finns det ju hur mycket som helst.















































I keep my needles in a portable storage box that is meant to hold 2 bottles to bring when you go for a visit. I bought it in the U.S. and not for storing wine, but to gather my knitting and crochet needles in. Practical, yet decorative. I'm into various knitting projects right now, but nothing to show yet and I also had to gather new strength and new inspiration. There are an awful lot of blogs and instructional video clips on various crafts. I love to browse around and put it in my memory bank. I free style when I knit, have difficulty finding the right patience to read patterns. I learn new things all the time, make mistakes but learn from them. Have no problem having to correct, that is how I learn. It's the same when I cook, paint, etc. I like to have no control over the creative process, just let it take me wherever it takes me.
Here are some random links for you who like to knit. http://www.ravelry.com, http://www.purlbee.com, and a Swedish one http://www.stickamera.se
The pages have very boring layout, but there are lot of free patterns and instructions. Then you can also just search for "knitting", "crochet" on YouTube, endless of tutorials.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar