tisdag 11 september 2012

THANK YOU LONDON 2012!




Årets och bästa OS upplevelsen någonsin enligt mig började den 27 juli – 12 augusti 2012. Sedan ett upphåll till de Paralympiska OS 29 aug – 9 sept. Jag har många visuella minnen från tidigare spel sedan 1968. Både invignings- som avslutningsceremonierna från London har varit fantastiska, regisserat av Danny Boyle. Vi har fått följa otroliga och inspirerande atleter både under OS och Paralymiska spelen. Jag har aldrig missat vare sig invignings- eller avslutningsceremonierna, de hör till och jag blir inte ens uttråkad under de långa paraderna under nationsintågen på arenorna på invigningarna. Alla så fulla av förväntan. Vi har bjudits på fantastiska Londonbilder i år, underbar brittisk musikskatt och scenografisk konstnärlighet. Det kändes som om hela London log mot oss alla som inte var där. man kände värmen. För mig som är både sport- och konstnärligt intresserad är detta en fantastisk kombination. 
Jag tackar mitt älskade London för att det fick mig att nästan känna mig som att jag var där. 
Här kommer lite bilder från både OS och Paralympics invignings- och avslutningsceremonier! 
Coldplay avslutade sista showen fantastiskt. Finns att titta på  svtplay ifall du missade det, en version som är förkortad (för dig som bor i Sverige).









This year and best Olympic experience ever in my opinion, began July 27 - 12 August 2012. Then the Paralympic Olympics August 29 - September 9. I have many visual memories of past games since 1968. All ceremonies from London has been absolutely amazing, directed by Danny Boyle. 
We have been following the incredible and inspiring athletes during both the Olympics and Paralymiska games. I have never missed either opening- or closing ceremonies, they belong to the Olympis experience and I don´t even get bored during the long parades during the entry of the nations into the stadiums. All athlets so full of anticipation. We've shared pictures from fabulous London this Summer, wonderful British music and scenographic artistry. It felt like the whole of London smiled at all of us who were not there. One felt the warmth and hospitality. Since I have both sporting and artistic interest, this is a great combination. I thank my beloved London because it made ​​me almost feel like I was there. 
Here are some photos from both the Olympic and Paralympic Games opening and closing ceremonies! Coldplay closed the last show amazing. Available to watch svtplay in case you missed it, a version that is shortened (for those who live in Sweden).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar