torsdag 22 november 2012

XMAS NECKLACE & POTPOURRI









































Lite av gårdagens julpyssel. Ett kort lite julaktigt halsband samt att jag gjorde mitt eget potpurri av fruktskal som jag torkat av granatäpple, litchi, sharon/persimon/kaki frukt samt stjärnanis, kanel, nejlikor och lite annat smått och gott. Vissa har jag formskurit med skalpell och vissa har jag målat på och satt på lite glitter. Gjorde små cellofanpåsar med washitejp och chiffongband.

Some of yesterday's Christmas crafting. A short Christmassy necklace and I also did my own potpourri of fruit peel of pomegranate, lychee, persimmon / sharon / kaki fruit and star anise, cinnamon, cloves and some other herbs. Some I have form cut with a scalpel and some I've painted and put on some glitter. Did the little cellophane bags with washi tape and chiffon ribbons.






























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar