lördag 9 februari 2013

BLUE HYACINTS & DRIED POPPIES




































Jag har planterat sex blå hyacinter i farmors gamla brödbaksform. Fyllt med grön och vitmossa och dekorerat med vallmofrökapslarna. Bakom står mina älsklingsljusstakar som jag köpte på Thomas Goods i Mayfair, London 1991 som är tulpanformade och i 3 längder, i någon slags handmålad metall.
I bakgrunden i fönstret har jag planterat persilja och basilika och ställt på espresso kaffefat på en bricka och med gamla provrör som kåpa, så det är mitt lilla växthus just nu. Se bild nedan.
Sista bilden är ett tillägg på gårdagens blogginlägg om dukar och här är nu bordet dukat.


I have planted six blue hyacinths in my grandmother's old bread mold. Filled with green and white moss and decorated with poppy seed pods. Behind the hyacints are my favorite candle holders that I bought at Thomas Goods, Mayfair in London 1991 that are tulip-shaped and in three lengths, Made of some kind of hand painted metal.
In the background window, I have planted parsley and basil and set onto espresso coffee saucers on a tray and with old lab test tube caps, so it's my version of a little greenhouse right now. See picture below.
The last picture is a supplement to yesterday's blog post about tablecloths and here's the table set.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar