torsdag 14 mars 2013

PÅSKRIS / BIRCH TWIGS FOR EASTER


















































Jag vann en fin Kosta Boda vas (se bilder under texten) i en tävling häromdagen som jag var och hämtade på Posten idag. Passar perfekt för tulpaner eller årets påskris!
Jag hade ställt björkris med mina hängande filtade yllefjädrar på silvertråd i en glasvas som jag har en metalltop till och man enklare kan arrangera blommor, ris och kvistar bättre i. Se ovan.
När jag nu glatt öppnade mitt vinstpaket så tänkte jag att det var perfekt och mer färgrikt att ställa över det i nya vasen. Jag lät metaltoppen vara kvar och det fungerade även fast vasen är ojämn i överkanten.
Nedan ser du hur det blev och både fram och baksidan av vasens mönster.
Vardagsglädje! Ännu bättre blir det när löven sen spricker ut med sin gröna prakt!


I won a nice Kosta Boda vase (pics below the text) in a competition the other day that I picked up at the post office today. Perfect for Tulips or Spring twigs!
I had arranged my Easter birch twigs with my DIY hanging felted wool feathers on silver tread in a glass vase that I have a metalltop to, to easier arrange flowers, branches and twigs with. See above.
As I happily opened my winning package I realized it was perfect and more colorful set it all up in my new vase. I kept the metal top on even though the vase is uneven at the top.
Below you can see how turned out, and both the front and back of the vase pattern. 
Everyday Joy! Will look even better when the leaves will burst out with their green splendor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar