söndag 7 april 2013

FOUND OLD SKETCHES!

 

Jag hittade några gamla skisser jag gjorde mellan 1985 och 1990. Man får en idé och snabbt bara skissar ner det. Men jag gillar dessa fortfarande. Jag har använt dem som mappar till papper för de är i A3 storlek. Den översta minns jag att jag gick och gjorde direkt efter att ha sett Akira Kurosawas film "Drömmar" från 1990. Älskade den filmen som egentligen är 5 filmer i en.
Bild 2 är ju originalskissen till den som jag sen gjorde till en petit point mönster som jag visat för ut här och här! Så den lever vidare!


I found some old sketches I did between 1985 and 1990. One gets an idea and quickly just sketch it down. But I still like them. I have used these as folders for paper bundlesas they are in A3 size. 
The top one,  I remember that I went and did directly after seeing Akira Kurosawa's film "Dreams" from 1990. Loved that movie which actually are five movies in one.
Picture 2 is the original sketch to which I then made ​​into a petit point pattern that I posted before on the blog, here and here. So it lives on!







Testat nya stålpennor och pennspetsar  här någon gång sent 80-tal.
Tried out new pens and steel nibs some time late 1980´s.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar