torsdag 11 april 2013

TIME FOR CHERRY BLOSSOM!

Detalj från min körsbärsblomsillustration / Close up of my cherry blossom illustration

Hela illustrationen / The entire illustration


















































































Nu när det verkar som våren äntligen är på väg så längtar jag ner till Kungsträdgården för att titta på alla körsbärsblommande träd. Det brukar vara så vackert! Har inte gått förbi än för att se hur långt knoppningen kommit, men jag vet att lördagen den 20 april så är det Körsbärsblommans Dag som firas i Kungsträdgården kl 12-16. Då får man hoppas att de står där i fullt prakt!
I väntan på det illustrerar jag lite körsbärsblom själv. Akvarell och tusch i A4.


Now that it seems like Spring is finally on its way, I long to walk down to the King´s Garden park here in Stockholm to look at all the cherry trees in bloom. Always so very beautiful! Have not gone past yet to see how far the buddingis doing, but I know that on Saturday 20th April it is Cherry Blossom Day celebrated in Kungsträdgården 12-16 h. Then we´ll hope the trees are there in full splendor!
In the meantime, I illustrate some cherry blossom myself. Watercolor and ink on A4.
Detalj ur min illustrationen / Close up of my illustration

Körsbärsblomningen i Kungsan 2012. / Cherry trees in full bloom 2012.

Skuggan av körsbärsblomningen i Kungsan 2012. / Shadow of the cherry trees in full bloom 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar