tisdag 30 april 2013

VOTIVE / LJUSLYKTA

Bild till vänster visar innan man tänt ljuset. 
Bilden till höger när man har värmeljuset tänt innanför cylindern /
Photo to the left shows before lighted candle.
The picture to the right show when you have tealights lit inside the cylinder

Jag satt och lekte med Photoshop häromdagen och gjorde ett illustrationscollage. Sen skrev jag ut det i svartvitt. Idag började jag färglägga utskriften med ProMarkers spritpennor och när den var klar kom jag på att den skulle passa som ljuslykta då det blir vackert när man sätter ljus i en liten värmeljushållare eller i ett glas. Sen tejpar man bara ihop det till en cylinder och trär över ljushållaren. Jag gjorde så till jul, se länk, men den här kan stå på ett sommarbord.

I played with Photoshop the other day and made a collage illustration. Then I printed it in black and white. Today I started to color the print with ProMarkers permanent pens and when it was finished, I realized that it would fit as a votive then it looks beautiful when you put the candle in a small tealight or a glass. Then you just tape it together into a cylinder and thread over the candleholder. I did the same for Christmas, see the link, but this fits on a Summer table.








































Cylindern sett från olika vinklar då man snurrar runt den.
The cylinder seen from different angles when you spin it around.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar