lördag 11 maj 2013

DIFFERENT KIND OF CARDS

Kort till ett brudpar / Card for a wedding couple

Kuvert till ett brudpar / Envelope for a wedding couple































Nu är det ju stora bröllopssäsongen, studentfester etc. Ovan är ett kort och kuvert jag gjorde till ett par som gifte sig för något år sedan. Jag gör nästan alltid mina egna kort och försöker göra dem personliga. Dumt nog så har jag varit dålig på att fotografera de flesta genom åren men jag vet att familj och vänner brukar ofta spara dem. Bilden nedan är ett kort och en liten väska jag sydde till en fotolinspresent för några år sedan. Paketet är gjort i PVC materialet som man har till badrumsmattor vanligtvis. jag använder det till väskor och olika saker då det är bra att sy i. Tycker det är kul att blanda olika material som papper, garn, band och annat gott och blandat för att få till olika texturer. Brukar spara på material som jag tycker är kul och tänker... det kan jag ha användning för till ett kort :-)

Beginning of the big wedding season, graduation parties, etc. Above is a card and envelope I made for a couple who got married a few years ago. I almost always do my own cards and try to make them personal. Foolishly, I've mostly forgot to photograph them all, but I know that family and friends often tend to save them. The image below is a card and a small bag I sewed for a photo lens gift a few years ago. The package is made of PVC material that you usually use for wet rooms. I use it for bags and different things when it's good to sew in. I think it's fun to mix different materials such as paper, yarn, ribbon, and other stuff and mix them in order to get different textures. Usually save up on materials that I enjo, thinking ... I can have use of that to make a card :-)


Kort och litet sytt paket till en fotolins present / Card and a small sewn parcel for a photo lens.
































Kort av färgat papper, papper gjort av strån, garn och virkad applikation med pärlor
Card of colored paper,  paper made av dried grass, yarn and crochet application with beads

Kort av olika papper med olika strukturer, sidenband, organza och brodyr
Card made of different textured papper, silk ribbons, organza and embroidery

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar