tisdag 28 maj 2013

MIXED MEDIA WEDDING CARD


En vän skulle på ett bröllop som även var en 50-års fest så jag gjorde ett kort till henne. Det blev ett 6-sidigt kort där varje del är 15 x 15 cm. Tjockt 160 grams Canson mi Tientes papper från Matton med struktur i fuchsiafärg som bas som jag sedan klistrat applikationer på, i linnetyg och siden, gjort decoupage, fäst pärlor på, stansat ovala hål i samt dekorerat med rispappersfigurer av handgjorda rispapper i olika slag, andra vackra papper som jag samlat på mig genom åren samt dekorativt band.  Ovan ser ni hur kortet ser ut innan det viks och nedan på respektive sidor.

A friend was invited to a wedding that also was a 50-year birthday party so I made a card for her and her friends. It´s a 6-page card where each part is 15 by 15 centimeters. Thick 160 gram Canson mi Tientes paper from Matton with structure and in fuchsia color as the base, which I then pasted applications, in linen fabric and silk, made ​​decoupage, attach beads on, punched oval holes in and decorated with rice paper shapes made of handmade rice paper of various kinds, other beautiful paper and decorative ribbon I have collected throughout the years. Above you can see how the card looks like before it´s folded and below page by page.

Kortets framsida när kortet är ihopvikt / The front of the card when folded

Kortets när man först öppnar det / The card when first opening it

Insidan av kortet till vänster / The left side of the inside of card

Mitten av kortet med hälsning / The middle of the card with greetings

Insidan av kortet till höger/ The right side of the inside of card

Utsidan av kortet till vänster / The left side of the outside of card

Baksida samt mitten av kortets utsida / The back and also the middle of the outside of the card

2 kommentarer:

  1. Kortet på bilden från Annika,Jonne,Wilmer,Ulle,Jesper och Albin fick jag i lördags! Det var det finaste kort jag någonsin fått! Vilket otroligt arbete!
    Jag fick oxå en ihoprullad liten siden-"duk" som var fantastiskt vacker!
    Du är otroligt duktig LIZ!!!! /Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Först vill jag säga grattis till både brud och brudgum och grattis i efterskott på din 50-års dag! Vad kul att du gillade kortet så mycket! Det gör mig jätteglad för det var kul att göra och tack för att du tog dig tid att kommentera! Lev lyckligt och färggrant! :-)

    SvaraRadera