lördag 25 maj 2013

PLANTING IN TIRES!


Dalior och lobelia  planterade i däck / Dahlias and Lobelia planted in tires

Dalior och lobelia  planterade i däck / Dahlias and Lobelia planted in tires

Solanum, Margeritas, Tagetes & Lobelia by the entrance

















































Idag har jag planterat sommarväxter som står vid porten samt på bakgården. Förra året fixade jag 3 däck som vi planterade Dalior i och det blev så fint när de blommade för fullt och plantorna blev ca 45 cm höga. Så idag planterade jag nya Daliaplantor samt Lobelior i däcken. Vid porten omplanterade jag förra årets inköpta potatisplanta (Solanum) som jag haft övervintrad inomhus i trapphuset och som faktiskt blommade redan i januari och nu är på gång med årets andra blomning samt att jag planterade Margeritas, Tagetes och Lobelia. Jag gillar egentligen inte varkenTagetes ellMargeritas men min hyresvärd köper in blommorna och jag försöker göra det bästa av de plantor vi får att arbeta med. Men blommor är blommor och det är trevligt med en hyresvärd som bryr sig om trivsel och därför hjälper jag gärna till att göra lite fint och det uppskattas a hyresgästerna.

Today I planted Summer plants at the front door and in the backyard. Last year, I was given 3 tires that I used for planting Dahlias in and that turned out really well and looked great when they were in full bloom and the plants got about 45 cm high. So today I planted new seedlings of Dahlia and Lobelia in those tires. By the entrance I replanted last year bought potato plant (Solanum) that I have kept indoors in the stairwell and that actually bloom in January and the plant is now on its second blooming after a little rest and I also planted Margeritas, Tagetes and Lobelia. I do not really like either Tagetes or Margeritas but my landlord buys the flowers and I try to make the most of the plants we have to work with. But flowers are flowers and it's nice having a landlord who cares about the atmosphere in their properties and I therefore happily help out planting them and it is appreciated by my neighbours. 

Penséer i stor kruka /Pansies in a large plant pot

Penséer i min balkonglåda samt Lobelia och Moss Rose som jag har frösått. Dag & natt foto
Pansies in balcony planter with Lobelia & Moss Rose that I´ve grown from seeds. Day & night photo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar