söndag 8 september 2013

FINALLY SEPTEMBER

Massor av rönnbär på träden i år / Lots of Rowanberries this year


Min Bougainvilla har fått ett nytt liv / My Bougainvilla has got a new life













































































Äntligen september, vad jag längtat! Ledsen att det blivit lite dåligt med blogginlägg men det har varit en tung sommar med värmen och all sol för min hälsa och ork. Har man SLE är sommaren en plåga. Nu när värmen och solen ska försvinna om några dagar hoppas jag på att kraften återvänder. Men jag gläds med alla som njutit av den för andra sköna sommaren. Alla ser så fräscha, bruna och fina ut.
Vill göra om i min lägenhet och försöker hitta fler förvaringsalternativ till allt mitt pyssel och har massa idéer om projekt jag vill göra i höst. Ser fram emot det och hoppas mer kraft och kreativitet ska infinna sig.
Min Bougainvilla som varit en sådan fröjd med sin fantastiska blomning föll ju helt ihop i juni. Länken visar hur den såg ut i juni. Jag klippte ner den radikalt, tömde den stora krukan på all jord, rensade bort allt från de största rötterna och omplanterade i ny 30 kg jord. Och hoppades... Nu har den tagit fart igen och en gren har snabbt växt upp och den har fått ett nytt liv. Ingen är gladare än jag då den ger mig glädje med sin prakt.


Finally September, how I have longed! Sorry it has been a bit poorly with blog posts but it has been a tough Summer with the heat and all the sun for my health and strength. Now that the heat and the sun will disappear in a few days, I hope that my strenghts returns. But I am delighted for all who enjoyed  the warm and beautiful Summer. Everyone looks so fresh, tanned and nice.
Want to redecorate in my apartment and try to find more storage options to all of my crafts and have lot of ideas about projects I want to do this Autumn/Fall. Looking forward to it and hope for more power and creativity within myself.
My Bougainvilla who has been such a delight with its amazing blooms just dropped its leaves and lookeded dead in the end of June. The link shows how it looked in June. I cut it down dramatically, emptied the big pot, cleared away the soil from the main roots and replanted in new 30 kg soil. And kept hoping ... Now it has taken off again and a branch has rapidly grown up and have a new life. No one is happier than me when it brings me such joy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar