torsdag 17 oktober 2013

PERSONALIZE WITH HANDSEWING


Matta i svart och beige och bandet jag syr på / Rug in black and beige with a new ribbon I sew onto it.


























Tog fram en matta som jag inte använt på ett tag för att byta lite känsla i rummet. Jag köpte en ny fåtölj på Ikea häromveckan som hade ett mönstrat tyg i svart,vitt och i kalla grå toner. För att få till en bättre matchning så håller jag på att sy på ett band i skiftande kalla grå toner för att få en bättre helhet.
Så jag har nu lite syfixar vecka. Byter även knappar på en luvkofta jag köpt. Enkelt sätt att få en mer personlig touch på klädesplagg.


Took out a rug that I have not used in a while to change the feeling in the room. I bought a new chair at Ikea the other week that had a patterned fabric in black, white and cool gray tones. To get a better match I´m sewing on a ribbon in different shades of  cold gray tones to get a better match.
So I´m having a bit of a sewing craft fix this week. Also changing the buttons on a hooded cardigan I purchased. Easy way to get a more personal touch to the garment.

Ikeatyget "Stockholm" på min nya fåtölj / Ikea material "Stockholm" on my new armchair

Min koftas får nya knappar / Change of buttons on my cardigan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar