torsdag 19 juli 2012

FOTON PÅ FLERA SÄTT!

































I mitt kök har mina fina vänner satt upp en vägg som jag kan häfta mina målardukar på för att måla.
Har inte kommit till skott än med det, så för tillfället har jag istället hängt upp massa foton som jag för tillfället inspireras av. Jag har köpt 5 st stålvajrar med magneter på BoConcept som man kan fästa foton, kort eller dylikt på och göra sina egna "mood boards". De är drygt 2 meter långa tror jag. De sitter på vajern med små, små starka magneter utan att förstöra bilderna och så kan man byta ut dem hur lätt som helst. Och folk verkar tycka att det är kul att titta på och det skapar samtalsämnen vid middagsbordet.






































Av någon anledning så gillar jag inte ramar särskilt mycket. Gillar när det inte finns några begränsningar, tror jag. Jag ramar inte in mina egna målningar, de är möjligtvis uppmonterade på en kilram eller inte alls. Jag gillar inte heller att ha massa fotoramar stående överallt.
Men jag gillar clipsramar. Jag har därför gjort en fotovägg med familjefoton och för att hålla ihop det hela har jag skurit till passepartouter av färgat strukturerat papper.
OBS! Att det ser fläckigt ut är pga av speglingar i glaset och så har jag suddat vissa bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar