onsdag 18 juli 2012

LAMPA AV EN VAS!

















































Som sagt, jag gillar att göra mina egna lampor av saker som t ex denna vas i form av en kaktus. Det är en prototyp som är ca 45-50 cm hög som jag fick av en arkitekt/designer 1989 och jag vet faktiskt inte om den kom till produktion så det är lite kul. Ragnar heter han och designade under namnet Superfruttas. Vasen har 5 hål för blommor högst upp så jag har köpt en lamphållare attrapp som man har när man gör lampor av flaskor.
Jag har fäst den i mittenhålet och sedan lirkat upp sladden i det vänstra yttre hålet som ni ser på bilden. Fixat en nätt ellipsformad lampskärm som skulle fungera i hörnet där den står. Den ger lite fina dramatiska ljusskuggor upp i hörnet som gör att det blir en bra ljuskälla. Dessutom gömmer den nästan modemet som står bakom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar