lördag 15 september 2012

CROCHET ON A SHIRT / VIRKA PÅ DIN TRÖJA

























Tänkte visa några sätt man enkelt kan förändra plagg med virkning. Det här var en tröja jag köpte som modellen passade mig mycket bra men färgen är inte riktigt min färg. Så då sydde jag och sedan virkade en svart kant runt halsöppningen och då fungerade färgen bättre på mig som är brunett.
Jag var inne på en blogg i morse där man visade en t-shirt från Religion som man hade virkat på. Så då tänkte jag att det där kan man ju göra lätt så jag tog fram en t-shirt  som varit med ett tag och som jag kunde testa på. Här ser ni bildbeskrivning och slutresultat. Tyvärr ej bästa bildkvalitet men det förmedlar en idé.


Thought show a few ways you can easily alter garments with crochet. This was a shirt I bought that had a model suited me very well, but the colour is not really my color. So then I sewed and then crocheted a black border around the neck opening and then it works better for me when I am a brunette.
I was on a blog this morning which showed a t-shirt from Religion that had been crocheted on. So then I thought that I can do that easily, so I took out a t-shirt that has been around for a while and that I could try it out on. Here you see the image descriptions and the end result. Sorry not the best photo quality, but it shows the idea.


Vik tröjan i mitten och klipp ca 2-3 cm med 1-2 cm mellanrum.
Fold the shirt in half and cut about 2-3 cm, 1-2 cm apart.

Ta en stor virknål och börja virka enligt bilden.
Take a large crochet hook and start crocheting as shown.

Först gjorde jag mittenraden och lade sedan till två korta på var sida.
First I did the centre line and then added two short ones on each side.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar