onsdag 27 februari 2013

PAINTING UP OR DOWN?

Akryl 100cm x80cm /Acrylic 100 by 80 centimeters

Samma men vriden180°. Akryl 100cm x80cm /Same but flipped 180 °. Acrylic 100 by 80 centimeters




















































Jag har målat i akryl för första gången på ett tag. Inspirerad av en färgstämning, den översta medan jag lyssnat på Ellie Goulding. Jag blev rekommenderad henne av en tjej som heter Frida och bara älskade hennes röst och musiken. Kolla henne på Spotify om du inte har lyssnat på henne.
De här målningarna är långt ifrån klara, bara ett första försök och jag har hängt upp dem på min målarvägg i mitt kök och slänger blicar på dem för att få inspiration i vilken riktning jag ska arbeta vidare med dem. Den översta jag är inte säker på hur jag ska gå vidare med och undrar vilken sida som ska vara upp eller ska jag vända det 180 grader? Vad tycker du? Någon mer tilltalande än en annan?
Den sista jag gjorde i morse och är bara en bakgrund och vi får se vad som kommer att hända med den. Måste rensa bort mina färg grejor nu för att göra plats för andra saker. Men jag kommer lägga upp det här igen när jag känner att jag är klar med målningarna. Snälla, kommentera om du känner för det, all feedback är trevligt.


I have been painting in acrylic for the first time in quite a while. Directed by a colour state of mind, the top one while listening to Ellie Goulding. I was recommended her by a girl named Frida and just loved her voice and the music. Check her out on Spotify if you haven´t listened to her.
These paintings are far from finished, just a first try and I have hung them up on my painting board wall in my kitchen and glance at them on and off to get inspirational direction on how to further work on them. This first one I am not sure how to go on with and tried one side up or should I flip it 180 degrees? What do you think? Anyone more appealing than another?
The last one I did this morning and is just a background and we´ll see what will happen next to it. Have to clean off my paint stuff for now to make space for other things. But I will post this again when I feel I have finished them. Please, comment if you feel like it, any feedback is nice.

Akryl 61cm x76cm / Acrylic 61 by 76 centimeters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar