onsdag 20 februari 2013

SCRAP YARN & FELTING



När jag stickar så sparar jag alla små garnbitar som blir över i en gammal syltburk. Ibland kan de vara bra att ha när man behöver knyta något, behöva göra något mycket litet etc. Idag tog jag några nävar och samlade ihop och tog fram min filtningsnål och började filta helt planlöst. Det slutade med att det blev som 2 filtade fjädrar. Kanske något för årets kommande påskris?

When I knit I save all the little pieces of yarn left overs in an old jam jar. Sometimes they can be good to have handy when you need to tie something or make something very small. Today I took a few handfuls and gathered and took out my felting needle and started felting completely aimless. End up like two felted feathers. Maybe something for this year's Easter birch twigs?

Efter några få tag med filtningsnålen. After a few tries with the felting needle.

Efter ett tag vänder jag den och då ser det nästan fjäderlikt ut med alla yllefibrer.
After a while I turn it and then it almost looks like a feather out of all wool fibers.

Jag avslutade med att filta dit en svart garnbit i mitten så det blev mer fjäderlikt.
I finished off with a string of black yarn to make it more feather like.

Sen gjorde jag en till med andra färger. Then I made another one with other colour yarns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar